jag ska gora en resume

av vad vi gjort sen sist jag skrev. Jag lovar att ska skriva battre och lagga in bilder nar jag kommer hem, men jag har helt enkelt inte tid nar jag ar har.
 
Nu narmar sig min hemresa med stormsteg. Jag borjar resa pa mandagnatt peru tid och ar hemma pa torsdag morgon svensk tid.
 
I Casa projektet har vi varje fredag haft olika utmaningar. De har varit i tva lag och tavlat. Det har varit till exempel att de fatt skriva sa manga lander de kommit pa, farger, djur och nummer pa engelska, olika ord pa spanska. De har fatt lagga pussel, knyta upp knutar pa ett hopprep eller losa olika matteuppgifter.De andra dagarna har vi arbetat med matte, engelska och spanska pa olika satt tex har barnen gjort olika geometriska figurer i 3d i papper. Vi har ocksa gjort armband, olika uppgifter med fargade tennstickor. Skolan har borjat har sa det har blivit laxhjalp ocksa. Vi har ocksa lekt ute i parken varje dag 'fargleken pa engelska ar valdigt uppskattad. Vi har ocksa malat tillsammans pa ett stort papper sen har de fatt avlja ut en bild som de sen fatt skriva en saga till bilden och darefter fatt lasa upp den. Jag har ocksa introducerat huvud axlar kna och ta sangen pa engelska den ar valdigt uppskattad.
 
I Wawa Wasin eller Cuna mas heter det faktiskt nu har jag haft engelska med de aldre och introducerat flera sanger pa engelska med rorelser till. Vi har lekt mycket och lagt manga pussel och dansa gor vi ocksa varje dag. De har ocksa fatt arbeta med plastelina och vi har aven malat med vara hander. Pa torsdagarna nar det inte regnat har vi spelat boll uppe i graset. Vi har ocksa en lordag varit pa utflykt.
 
Nagra barn har slutat i Wawa Wasin och nagra nya ahr tillkommit, de har namligen andrat reglerna har sa aret de fyller 4 maste de sluta och tidigare har det varit att de fatt vara anda tills de fyller 4.
 
Flickan som jag jobbar med pa helgerna har fatt borja skolan!!!! Mycket om och men innan men nu sa har hon borjat och det gar men det ar mycket nytt for henne sa hon ar valdigt trott efter skolan. Pa helgerna har hon fatt olika arbetsblad tex att hon ska rakna olika saker, klippa ut och sktriva siffror, men hon har svart att skriva siffrorna sa jag skriver innan och sa fyller hon i. Vi arbetar mycket med plastelina och sa spelar vi hennes memory.
 
ja vad mer,, det kanns valdigt jobbigt att lamna familjen och arbetet och Pucara, och de fragar hela tidennar ska du komma tillbaka nasta ar???? haha men jag svarar inte for jag vet inte,, jag vet att jag ska atervanda , men nar vet jag inte. Men det kanns konstigt och det ar en valdigt konstig foreteelse att aka sahar och arbeta och slappas in i andra manniskors liv och hem och sen sa aker man. men men det ar viktigt att hjalpa pa de satt man kan. Det finns mycket att gora och valdigt mycket man kan gora pa hemma plan och mycket man kan gora hemifran, men man kan ocksa aka till en annan plats och gora nagot.
 
jaaaa men skriver sen nar jag kommer hem!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0