Utkast: Jan. 20, 2013

Vi skulle ha akt och halsat pa Ingrid, men det blev inte sa. Istallet har jag tvattat haft engelska med flickan i huset och planerat for veckan. Igar foljde jag med familjen till deras odling och hjalpte till lite dar. Jag hann ocksa med en liten svang till stan.

Elen har varit borta lite titt som tatt de sista dagarna sa en kvall hade vi engelska med hjalp av ett stearinljus.

Imorgon blir det som vanligt forst Wawa Wasin. Det ar valdigt kul och stimulerande att arbeta dar och jag lar mig mycket. Jag har ju inte sa mycket erfarenhet av att arbeta med sa sma barn 0-4 ar, den enda erfarenheten ar ju fran forra aret da jag arbetade pa samma stalle. En dag dar ser ut ungefar sahar; Barnen kommer mellan 8-10 da far de bygga pussel och de minsta titta i en bok eller leka med nagon leksak. Nar alla barn kommit tar vi ut alla pa garden och de far tvatta ansiktet och handerna infor frukosten. Sen ar det frukost och efter det lek i lekdelen av rummet och de aldsta sitter runt borden och bygger pussel eller ritar¡skriver. Sen runt tolv ater de lunch och jag brukar ha ansvar for ett bord eller sa sitter jag med den minsta och matar honom. Efter lunchen ater de frukt och efter det sa ska de flesta sova och jag stannar kvar och hjalper till att stada undan och stada i lekdelen och borddelen. Sen aker jag till Pucara for att ata lunch och sen ar det Casa projektet.

Casa projektet; For tillfallet arbetar jag, en chilensk kille, en svensk tjej och en tjej fran Frankrike, men det har varit lite sisadar. Vi har aldrig varit alla for nagra ahr ibland gjort andra arbeten, men i alla fall. Forst borjar Patricio att ha en lektion och sen kommer jag 1430 efter min lunch och da gar vi ut och leker olika lekar i parken runt 1530-16 gar vi in i salen och spelar spel, malar, bygger med leran eller lagger pussel. Barnen tackade mycket for sakerna som ostra skolan och andra inblandadfe skankt. Barnen fragar varje dag nar vi ska gora armband och jag tror vi ska gora det imorgon. Efter Casa gar jag till huset dar jag bor och vilar en stund eller hjalper till i huset och sen runt 6-8 kommer pojken som jag ahr engelska med och dottern ar ocksa med och har engelska. Pa engelska ar det mycket basic saker och uttal osv. De laser sa svar engelska de borjar som at fel hall kan jag tycka, men jag vet inte. Innan de kan en sak i engelska sa kommer nagot nytt. Sa jag har mycket grund saker i engelska med pojken. Dottern kan mycket mer engelska sa jag anpassar om till henne. Ja vad mer jag vet inte, jo jag ska borja jobba med en flicka i Pucara som jag arbetade med forra gangen jag var har. Jag tror jag ska borja nasta helg.

NU ska jag ga tillbaka till mitt tillfalliga hem.

Ha det bra vi hors snart igen

Kommentarer
Postat av: Fanny

Håller koll på dig via bloggen. Hade varit kul att vara där med dig!
Kram!

2013-01-30 @ 20:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0