En lördag

Imorse kände jag mig fortfarande dålig så jag var tvungen att väcka min chef och fråga efter medicin för att kunna åka iväg och jobba. Med anledning av att jag bara har två veckor kvar och fyra dagars arbete med flickan i Pucara (jag arbetar ju bara med henne på helgerna nu förtiden) kände jag att jag verkligen vill åka och arbeta idag. Jag åkte mina 45 minuter till Pucara och när jag kom dit var de inte hemma. Det var verkligen synd, men jag åker dit imorgon och ser om de kommit hem. När jag kommit hem från Pucara vilade jag lite och sen åkte jag och min nya kombo till staden för att inhandla pussel och spel till Casa. Tack så mycket faster och farbror med familj för er donation! Det har räckt till massor av saker; till Casa, till flickan jag arbetar med och till barnen i Wawa Wasin.

 

Tack till min chef för medicinen den har hjälpt, nu kan jag äta:)

 

Min nya kombo är en tjej från Frankrike som ska vara här i fem månader och arbeta med den traditionella konsten från regionen. Hon arbetar inte för ExpandPeru utan för kommunen. Jag är väldigt glad att hon är här för hon är en riktigt härlig människa.

 

 

------------------------------

 

 

I had to wake up my boss early in the morning to get medicin because I still felt sick and I had to get to work. But I wasnt forced to get to work, but i really wanted to because I only have a few days of work left with the girl I work with on the weekends. BUT when I came to Pucara she wasnt at home. It was bad, but I give it another try tomorrow. After Pucara I went home to rest and after that me and my new housemate went to the centre to buy jigsaws and games for Casa Project. Thanks to the donation from my aunt and uncle with family I was able to buy many things for the kids. A very big thanks to you!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0