Måndag morgon

Idag åker jag och Ingrid till Lima, men först ska jag hjälpa hennes morbror i hans arbete; jag ska vara tolk.
I lördags hade jag en jättefin dag med flickan i Pucara, men det är tråkigt med avsked, MEN vi sa vi ses inte farväl. Jag blev väldigt glad att höra att den nya volontären också vill arbeta med henne.
På söndag åkte jag och Susana (nya volontären) till marknaden i Huancavelica (inte staden Huancavelica utan stadsdelen här i Huancayo). Vi såg väldigt mycket turister och det blev lite som en chock för mig för under mina 3 månader här kanske jag sett tre stycken (haha). Efter vår tur blev det packning och därefter kom Ingrid, Bernabe och Eva hit. De höll så fina tal och jag grät och Ingrid grät och de andra hade också svårt att hålla tårarna borta. Jag blev så rörd för det var så vackert och blandat med separationsångesten så kom det. MEN vi säger vi ses inte hejdå!
Today I say goodbye to Huancayo. Me and Ingrid take the bus to Lima in a few hours. Its very sad but its how it is.
In Saturday I had a very nice day with the girl in Pucara. She got to work in her new workbooks and we played games. It was a sad goodbye, BUT we say; see you later not goodbye.
Yesterday me and Susana (the new volonteer) went to the market in Huancavelica street. We saw very much tourist a little chock for me beacuse in my three months here i saw like three tourists. After the market i started packing and after that Ingrid, Eva and Bernabe came to the house. They held so nice speeches so all of us started to cry. Its so much mixed feelings; I got so moved by their speeches and mixed with my separationsanxiety i couldnt keep my eyes dry. BUT we say see you later NOT goodbye.


hasta luego tengo que preparar para mi viaje.

Voy a traducir cada texto en castellaño cuando vouelvo a Suecia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0