i Luleå

Nu är jag hemma och har väl landat sisådär. Det var skönt att komma hem och andas den norrländska luften och njuta av tystnaden och såklart träffa alla mina här hemma. MEN det är ju blandat också saknar Huancayo, mitt arbete där och alla mina fina där. Har varit ledig några dagar, men nu ska jag börja arbeta och börja fixa med alla mina planer.

 

Men jag har missat de sista dagarna redogörelse kommer här;

Innan vi tog bussen åkte jag till Ingrids morbrors arbete och hjälpte han med en översättning till svenska och därefter åkte jag hem och packade klart. Bernabe och Susana (den nya volontären) följde med mig och Ingrid till bussen. Bussresan tog drygt 8 timmar med anledning av att det var mycket trafik och lite krångel på vägen. Det är en väldigt vacker resa mellan Huancayo och Lima så det går ingen nöd på mig och åtta timmar i deras bussar är bara härligt. Klimatet i Lima skiljer sig mycket från Huancayo, det är jätte varmt och fuktigt även fast det håller på att bli vinter. Det är som att komma till ett annat land bara på några timmar i buss. Men det är ju inte bara klimatet som skiljer Lima från Huancayo. Lima är så stort och dubbelt så mycket trafik som i Huancayo och mycket turister. Det är många västerlänningar som bor, arbetar eller studerar i Lima. (eller mycket och mycket kanske inte men jämfört med Huancayo är det mycket.

 

Dagen efter besökte vi Ingrids univeristet, vilket är som hämtat från en amerikansk collagefilm, men en skillnad det springer hjortar på området. I min mening är det ju lite annars att stänga in hjortar på ett univeristetsområde, men men så är det där. Vi hann också med att hälsa på en moster till Ingrid och därefter åkte vi tillbaka till Ingrid hämtade mina väskor och tog oss till flygplatsen. Det blev ett trist farväl, MEN som sagt det är inte farväl det är vi ses. MEN vi vet ju inte när vi ses nästa gång osv. Vi började också prata om när jag kommit till Lima och Ingrid hämtat mig på flygplatsen, det kändes som igår, tre månader går så fort även fast jag hunnit med så mycket och har lärt mig så mycket. Jag åker hem med bagaget fullt och då menar jag inte bara allt jag köpt utan det viktigaste allt som sparats i hjärnkontoret.

Nu vänder jag blad och tar tag i nästa kapitel (och samtidigt planerar inför nästa Huancayo vistelse som innehåller andra projekt)

Är ni intresserade att åka och arbeta i Huancayo kan ni kontakta mig på: [email protected].

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Now I am home in my town. It’s nice to be home and breath the air from northern Sweden and enjoy the silence and off course meet all my loved ones here. BUT its mixed feelings because I miss Huancayo; my work, the city and all my loved ones there.

 

My last days in Peru;

 

Before me and Ingrid took the bus from Huancayo I helped Ingrids uncle with translating some emails to Swedish and after that I went home and packed my bags. Bernabe and Susana (the new volunteer) came with me and Ingrid to the bus station to say bye. The bus trip took around 8 hours. It’s a very beautiful landscape between Huancayo and Lima so I enjoy the bus ride. The climate in Lime it’s very different from Huancayo, its like to go to another country. Buts its not just the climate that’s different, Lima its much bigger, much more people, traffic and tourists. Its also people from west who work, study and live in Lima.

 

We visited the University were Ingrid studies.  The University its like picked from an American Collage movie. We also had time to visit a vegetarian restaurant and visit Ingrids aunt. After that we went back to Ingrids place and picked up my bags and went to the airport. It was a very sad goodbye with many tears, BUT like I said before; Its not goodbye its See you soon! We started talking about when I came to Lima and Ingrid picked me up at the airport; it feels like yesterday. Three months past very fast but I learned so much things and I go home with my baggage full and then I mean my knowledge baggage not just all the things I bought.

 

No I turn the page and focus on the next chapter and at the same time prepare and make plans for my next Huancayo stay.

---------------------------------------

If your interested to go and work in Huancayo you can contact me; [email protected]

---------------------------------------

(jag återkommer lite senare med annat om Huancayo och mitt arbete, måste landa lite till här först)
här en video med Huaylarsh (en vacker dans och musik som kommer från
Huancayo); http://www.youtube.com/watch?v=mXZrLHeOx9g&feature=related
sista dagen i Huancayo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0